MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
08542nam a22003497a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
MN-UlMNUE |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20190213114003.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
180827b1988 mp l|||| |||| 00| 0 mon d |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
Terms of availability |
1455 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
301 |
037 ## - SOURCE OF ACQUISITION |
Source of stock number/acquisition |
Худалдаж авсан |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Transcribing agency |
МУБИС |
041 ## - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
|
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Edition number |
21 |
Classification number |
494.23'071 |
Item number |
Б983 |
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Бямбасүрэн Б. |
245 #0 - TITLE STATEMENT |
Title |
Дунд сургуульд монгол хэл заах арга |
Statement of responsibility, etc. |
Ред Надмид Ж. |
250 ## - EDITION STATEMENT |
Edition statement |
0 |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Date of publication, distribution, etc. |
1988 |
Place of publication, distribution, etc. |
Улаанбаатар |
Name of publisher, distributor, etc. |
Ардын боловсролын яамны хэвлэл |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
317х. |
Dimensions |
22см |
490 ## - SERIES STATEMENT |
Volume/sequential designation |
0 |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
Зохиогч гарын авлагадаа дунд сургуульд үзэх монгол хэл шинжлэлийн салбар ухаануудын заах аргыг бичиж нэгтгэжээ |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Title |
I. Дунд сургуульд хэлбичиг заах аргын үндсүүд<br/>Нэг. Хэл заах арга зүй бол шинжлэх ухаан болох нь<br/>Хэлбичиг заах аргыг судлах учир |
-- |
Хэлбичиг заах арга бусад шинжлэх ухаантай холбогдох нь |
-- |
Тэргүүн туршлага бол заах аргын онолыг баяжуулах эх булаг |
-- |
Хэл заах аргын бүтээлч чанар |
-- |
Хэл заах аргын судалгааны аргууд<br/>Ажиглалтын, туршилтын, уламжлал судлах, ярилцлагын сургуулийн бичиг баримт судлах |
-- |
Сургалтын ерөнхий зарчмуудыг хэл заах аргад хэрэглэх нь<br/>Шинжлэх ухааны үндэстэй, сиситем дараалал холбоотой сургах, ухамсартай, идэвхтэй сургах, үзүүлэн хэрэглэн сургах, гүн бат мэдлэг олгох, сурагчдад нэг бүрчлэн хандах, онол практикийг холбон сургах, сурагчдын нас сэтгэхүйн онцлогийг харгалзан сургаж хөгжүүлэх, сурагчдыг хүмүүжүүлэх <br/> |
-- |
Хэлбичгийн хиээлээр олгох мэдлэг, чадвар, дадал, харьцаа |
-- |
Хоёр. Хэлбичгийн хичээлээр сургалтыг явуулах арга<br/>сурагчдын сэтгэн бодох үйл ажиллагаа ба танин мэдэх сэтгэлгээний арга, индукц, дедукц, анализ синтез, аналоги, хэлбичиг заах, багшаас ярьж заах |
-- |
Багшийн ярианы хэлбэр<br/>Өгүүлэн ярих, тайлбарлан ярих, сургуулийн лекц |
-- |
Харилцан ярилцаж заах арга<br/>Шинэ сэдэв заах харилцан ярианы дараалал<br/>Харилцан ярих ярианы хэлбэр |
-- |
Хэлний үзэгдэлд задлан шинжлэл хийж заах арга<br/>Хэлний үзэгдэлд ажиглалт хийх<br/>Хэл шинжлэлийн, зөв бичих зүйн, авиазүйн, хэлзүйн, өгүүлбэрзүйн, найруулга зүйн, үгсийн сангийн судлалын задлан ялгал<br/> |
-- |
Задлан ялгалын хэмжээгээр ангилах нь<br/>Түүвэр, холимог |
-- |
Задлан ялгалыг гүйцэтгэх арга барилаар нь ангилах нь |
-- |
Уран зохиолын хэл найруулгад задлан шинжлэл хийх |
-- |
Дасгал ашиглаж заах арга<br/>Дасгалыг агуулгаар, зорилгоор, хэв шинж төрөл хэлбэрээр ангилах |
-- |
Дасгалын хэлбэрүүд |
-- |
Дасагал, задлан ялгалын үр дүнг сайжруулах нөхцөлүүд |
-- |
Үзүүлэн таниулах ашиглаж заах арга<br/>Үзүүлэн таниулахын хэлбэрүүд, хийх шаардлага, хэрэглэх нь |
-- |
Ангийнг самбар |
-- |
Хэлбичгийн хичээлд сургалтын техник хэрэгслийг ашиглах |
-- |
Сурах бичиг ажиглаж заах арга |
-- |
Багшийн асуулт, шаардлага, ангилал |
-- |
Гурав. Хэлбичгийн хичээлээр сургалтын ажлыг зохион байуулах хэлбэр, ажлын төрлүүд<br/>Шинэ мэдлэг олгох, бататгах, шалгах хичээл |
-- |
Хэлбичгийн хичээлээр сурагчдын мэдлэгийг үнэлэх ба дүгнэх тухай<br/>үнэлэлтийн ач тус ба үүрэг, дүнгийн төрлүүд |
-- |
Хэлбичгийн хичээлээр мэдлэг, чадварыг шалгах ажлын төрөл |
-- |
Үнэлэхэд багшаас баримтлах шаардлага |
-- |
Хэлбичгийн хичээлийн гэрийн ажил<br/>онцлог, ач холбогдол, зохион байгуулалт, хэм хэмжээ, сурагчдыг бэлтгэх, биелэлтийг шалгах |
-- |
Сургалтын хоцрогдол гарахаас урьдчилан сэргийлэх, арилгах арга<br/>Хэлбичгийн хичээлийн давтлага, зохион багйуулах шаардлага, төрлүүд |
-- |
Хэлбичгийн хичээлд эх сэдвийг сонгох шаардлага |
-- |
Хэлбичгийн хичээлийг төлөвлөх<br/>Сэдэвчилсэн төлөвлөгөө, хичээл бүрийн төлөвлөгөө, конспект |
-- |
Дөрөв. Хэлбичгийн хичээлээр ангийн гадуур явуулах ажил<br/>Төрөл, |
-- |
Хэлний салбар шинжлэх ухааны хичээлүүдийн заах арга<br/>Дунд сургуулийн монгол хэлний хичээлийн агуулга |
-- |
Хэлний авиаг гурван талаас судлах нь<br/>Авиазүйн хичээлийн агуулга, заах арга, авиазүй ба үсэг зүй, зөв дуудах ёс, зөв бичих зүй<br/>авиазүйн дасгалын шинж |
-- |
Сургуулийн хэлзүйн заалтанд илрэх дутагдал бэрхшээл |
-- |
Үг бүтэх ёсыг заах арга<br/>агуулга, дасгал |
-- |
Үгсийн аймгийг заах |
-- |
Өгүүлбэрзүй заах арга |
-- |
Монгол хэлний зөв бичих дүрэм, заах арга<br/>Бичигт хэрэглэх арга барилд сургах<br/>Зөв бичиж сургахад хэлзүйн мэдлэгийн үүрэг, зөв бичих дадал боловсрох явц |
-- |
Сурагчдын үг найруулгад илрэх алдаа |
-- |
Үгийн баялгыг нэмэгдүүлэх арга<br/>Үгийг сонгох, шинэ үг, харь үг, уучирсан үгс дээр ажиллах, үг утга тайлбарлах, үг бүлэглэх арга, хэлц үг, чөлөөт холбоо үгээр баяжуулах |
-- |
Яриа бичгийн найруулгыг сайжруулах арга<br/>Өгүүлбэрийн найруулга дээр ажиллах, асуултад ам бичгээр хариулгах, төлөвлөгөөн дээр ажиллах, товчлон найруулах, зохион найруулах ажлын зүйл, ангилал, сэдэв, агуулга, үндсэн санаа, сургах арга |
-- |
Сэдэвт хэл ярианд сургах арга<br/>ажиглалт шинжлэл хийж хэлэлцүүлэг явуулах, дуурайл загвар ажиглах, нөхцөл тохироо |
-- |
Үгсийн сангийн дасгал, төрөл |
-- |
Найруулгын төрөл, маяг, найруулгын ажлын агуулга, дасгал |
-- |
Цэг тэмдгийн дасгал |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Авиа зүй заах арга |
|
Uncontrolled term |
Хэл зүй заах арга |
|
Uncontrolled term |
Зөв бичих зүй |
|
Uncontrolled term |
Яриа бичгийн дадлага хичээлийг заах арга |
|
Uncontrolled term |
Үгсийн сангийн хичээлийг заах арга |
|
Uncontrolled term |
Найруулга зүй заах арга |
|
Uncontrolled term |
Цэг тэмдгийн дүрэм заах арга |
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Шарав С. |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Ном, сурах бичиг |