000 | 05598nam a22003137a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | MN-UlMNUE | ||
005 | 20220818120133.0 | ||
008 | 200626b2018 mp ||||| |||| 00| 0 mon d | ||
020 |
_a978-99978-2-247-5 _c15000 |
||
037 | _bМУБИС. НХУС | ||
040 | _cМУБИС | ||
041 | _amon | ||
082 |
_221 _a410 _bБ 153 |
||
100 | _aБадамдорж Дүгэржавын д-р (Sc.D) проф. | ||
110 | _aЧой Лувсанжавын нэрэмжит Хэл иргэншлийн дээд сургууль | ||
245 |
_aТанин мэдэхүйн утга зүйн удиртгал. Эрдэм шинжилгээний өгүүллийн эмхэтгэл _bЭрдэм шинжилгээний өгүүллийн эмхэтгэл _cЭрхл. Лу. Соёмбо д-р (Ph.D) |
||
260 |
_aУБ _c2018 |
||
300 |
_a204х. _bЗурагтай _c25см |
||
500 | _aЭнэхүү хоёр бүлэгтэй номд монгол сэтгэхүй, хэл, танин мэдэхүйн холбоо хамаарлыгн ажигласан, үг, хэллэг, хэл, өгүүлбэрээр монгол мэдлэг илрэх монгол хэлний зүйрлэл, хос ба гурвал сэтгэлгээний үг, хэллэг, зэрэгцүүлэл, өөрчлөл, төсөөлөл, үгийн сангийн дархлаа, соёлын үгс, бурхан шашны үг хэллэг хийгээд хэлний бүтээврээр монгол мэдлэг илрэх хүн, амьтан ургамал, газар ус зэргийг танин мэдсэн дагаврын утгыг шинжилсэн эрдэм шинжигээний ажлын үр дүнг танилцуулсан болно. Монгол үндэстэний соёл, хэл, сэтгэхүйн дангааршсан өвөрмөц онцлог байдлыг монгол утга зохиолын хэлний жишээгээр нотолж, энэ сургалт судалгаанд өгөөжтэй байхыг эрмэлзэж, эл номын хэсэг бүрт хэрэглэний байдлыг харуулсан жишээ баримтыг олшруулан бичсэн болно. | ||
501 | _aБүтээлийн жагсаалт х.4 | ||
505 |
_aЭнэхүү хоёр бүлэгтэй номд монгол сэтгэхүй, хэл, танин мэдэхүйн холбоо хамаарлыгн ажигласан, үг, хэллэг, хэл, өгүүлбэрээр монгол мэдлэг илрэх монгол хэлний зүйрлэл, хос ба гурвал сэтгэлгээний үг, хэллэг, зэрэгцүүлэл, өөрчлөл, төсөөлөл, үгийн сангийн дархлаа, соёлын үгс, бурхан шашны үг хэллэг хийгээд хэлний бүтээврээр монгол мэдлэг илрэх хүн, амьтан ургамал, газар ус зэргийг танин мэдсэн дагаврын утгыг шинжилсэн эрдэм шинжигээний ажлын үр дүнг танилцуулсан болно. Монгол үндэстэний соёл, хэл, сэтгэхүйн дангааршсан өвөрмөц онцлог байдлыг монгол утга зохиолын хэлний жишээгээр нотолж, энэ сургалт судалгаанд өгөөжтэй байхыг эрмэлзэж, эл номын хэсэг бүрт хэрэглэний байдлыг харуулсан жишээ баримтыг олшруулан бичсэн болно. _tЗүйрлэл бол танин мэдэхүйн утга зүйн цөм судлагдахуун _tМонголчуудын хос сэтгэлгээг танин мэдэхүйн утга зүйн үүднээс тайлбарлах нь _tГурвал нийлц(syntagma) бол монгол үндэстний хэлэхүйн жишиг хэмжүүр _tМонголчуудын гурвал сэтгэлэгээг танин мэдэхүйн утга зүйн үүднээс тайлбарлах нь _t"Хүн хүлэг хоёр" хэмээх зэрэгцүүлэл бол үндэстэний сэтгэлгэний илэрц _tӨөрчлөл бол үндэстний сэтгэлгээний илэрц _tТөлөөл бол үндэстний сэтгэлгээний илэрц _t"Нар зөв, нар буруу" гэх хэллэгийн сэтгэхүй, танин мэдэхүй, хэлний хамаарал _tМонгол хэлний үгийн сангийн дархлаа _tСоёлын зарим үгийн сэтгэхүй, хэлг танин мэдэхүйн холбоо _tТанин мэдэхүйн утга зүйн судалгааны зарим асуудал _tБурханы шашинтай холбоотой хэлцийн өвөрмөц онцлог _tХүмүүнлэг үг бүрэлдсэн танин мэдэхүйн утга зүйн үндэс _tМонгол хэлний бүтээврийн утга зүйн ангилал _tХүнийг, амьтныг, ургамлыг, газар, усыг танин мэдсэн утгат дагаврын тухай |
||
653 | _aХэл шинжлэлийн танин мэдэхүй | ||
653 | _aХэл шинжлэлийн сурган хүмүүжил | ||
653 | _aСэтгэлгээ | ||
653 | _aМонгол хэлний хэлц үг | ||
653 | _aМонгол хэлний утга зүй | ||
653 | _aМонгол хэлний утгат дагавар | ||
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c100723 _d100723 |